Twee derde van Nederlandse leden spreekt in real life af met Twoo vrienden
De manier waarop Nederlanders gebruik maken van social discovery sites lijkt te veranderen. Het daadwerkelijk ontmoeten van nieuwe contacten wordt daarbij steeds belangrijker. En dat zijn lang niet altijd dates, zo blijkt uit recent onderzoek van Twoo.
Twee derde van de 6.000 ondervraagde Nederlanders ontmoette al eens iemand in het echt na online kennis te hebben gemaakt. Hiermee is Nederland koploper in West-Europa wanneer het op ontmoeten van online contacten aankomt. In andere landen, waaronder België (60%), Frankrijk (51%), Duitsland (46%) en Engeland (26%) ligt dit percentage lager.
Een bar of café is het decor voor de overgrote meerderheid (66%) van die Nederlandse ontmoetingen. En heus niet alleen om de zenuwen te bedwingen met wat alcohol: ruim de helft kiest voor een kop koffie. Gaan wandelen staat op een opvallende derde plaats bij favoriete eerste ontmoetingen. Daarmee zeggen de Nederlanders de traditionele dinner date vaarwel, en gaan ze resoluut voor een meer ongedwongen manier van kennismaken.
Lang niet iedereen zoekt een relatie
Plezier hebben lijkt daarbij voorop te staan. 22% van de Nederlanders wil tijdens een eerste kennismaking gewoonweg een leuke avond hebben, 44% is op zoek naar vriendschap. Slechts 34% is uit op een romance met een mogelijke partner. De voornaamste reden om af te spreken is het plezierige online contact dat er aan vooraf ging.
Datingsite Twoo
Twoo kent een hoge succesfactor als het gaat om het echt ontmoeten van online contacten. Volgens het onderzoek had 96% van de Nederlanders een leuke tijd tijdens de eerste kennismaking met een Twoo vriend(in). Dat blijkt ook uit de statistieken: 63% van de mensen die al eens iemand ontmoette bleef nadien afspreken met deze persoon, en bijna de helft van de Nederlanders sprak af met meer dan 1 persoon. Eén op de vijf ontmoette zelfs al meer dan 3 vrienden via Twoo.
Lien Louwagie, Community Director bij Twoo: “Elke maand gebruiken meer dan 170.000 Nederlanders Twoo om hun sociale netwerk uit te breiden. Dit aantal blijft maar groeien. Nederlanders zijn heel open in hun online contacten. Ze houden er van om lol te maken en op een vlotte manier leuke mensen te leren kennen.”
Wil vrienden maken