Donderdag 19 januari werd op initiatief van Daisycon de eerste Dating Exchange georganiseerd. Het evenement, waar dating adverteerders en website publishers in de gelegenheid werden gesteld ideeën uit te wisselen, vond plaats in Grandcafé De Jordaan in Almere, op enkele honderden meters afstand van het Daisycon Hoofdkwartier.
Na een introductiepraatje van directeur Marko Dobroschelski, die onder meer vertelde over de stand van zaken binnen Daisycon en hoe het bedrijf omgaat met nieuwe technologische ontwikkelingen, was het tijd voor de presentaties van de aanwezige adverteerders.
Aan het woord kwamen onder anderen vertegenwoordigers van Parship en de directeur van Matchmedia, waar de datingsites Match4me (hoog opgeleiden) en 50PlusMatch (voor 50plussers én senioren) onder vallen.
Ook relatiebemiddelingsbureau PartnerSelect vertelde uitgebreid over hun diensten en in welke opzichten persoonlijke relatiebemiddeling voordelen kan hebben ten opzichte van het daten via datingsites.
Tobias Braam (Channel Manager Dating) zorgde er, bijgestaan door Marcel Nagtegaal, voor dat er tijdens de presentaties de nodige interactie ontstond met de genodigde publishers. Aan bod kwamen onder andere de verschuivingen en ontwikkelingen binnen de datingmarkt, het toenemende gebruik van mobiel, apps en social media en de veranderende behoefte van de datingconsument.
Tijdens de aansluitende borrel, mogelijk gemaakt door Parship (bedankt!) kregen adverteerders en websitebeheerders de gelegenheid nader kennis te maken en ideeën uit te wisselen.
Datingsite-ervaringen.nl was uiteraard ook aanwezig en kijkt met een prettig gevoel terug op een geslaagd en informatief event. Wij hopen dan ook dat de Dating Exchange een vaste plek krijgt in de Daisycon agenda, en dat bij een volgende editie ook andere datingsites van de gelegenheid gebruik maken hun diensten en toekomst-ideeën nader toe te lichten.
Andere evenementen die in 2012 bij het Marketing Netwerk op stapel staan zijn de borrel (woensdag 25 januari) en de tripjes naar het Marokkaanse Marrakech en het vakantie-eiland Terschelling. Vorig jaar nam het bedrijf de meest succesvolle publishers al mee naar het Turkse Istanbul. Het waddeneiland werd in 2011 voor het eerst bezocht door een enthousiaste groep websitebeheerders, en lijkt een jaarlijks terugkerend evenement te worden.